Vihti lomalla -blogiin talletetaan ikimuistoisimmat lomahetket leireiltä, retkiltä ja muusta lomatoiminnasta. Blogia kirjoittavat Vihdin kunnan lomatoimintaan osallistuvat lapset ja nuoret ohjaajien opastuksella. Blogia voivat seurata kaikki, mutta erityisesti vihtiläiset nuoret ja lapset yhdessä huoltajien kanssa.

torstai 29. kesäkuuta 2017

Minun Vihtini-valokuvauspaja (27.06.2017)

Minun Vihtini-valokuvauspaja järjestettiin Nummelan nuorisokeskus Klubilla tiistaina 27.06.2017 klo 14-17, 7-12-vuotiaille


Minun Vihtini-valokuvauspajaan osallistui kuusi lasta, jonka pääaiheena oli Minun Vihtini-valokuvauskilpailu, johon voi osallistua kaikki alle 29-vuotiaat lapset, nuoret ja nuoret aikuiset. 

kuva: Alisa

Minun Vihtini-valokuvauspaja aloitettiin käymällä läpi valokuvaamiseen liittyviä asioita. Läpikäytäviä aiheita oli muun muassa perspektiivit, kuvaustyylit, rajaaminen ja kuva kultaisella leikkauksella. Aiheesta löytyy paljon tietoa Kamerakoulun sivuilta, jota käytimme valokuvauspajassa. 




Lisää tietoa aiheesta löytyy linkistä: https://kamerakoulu.fi/peruskurssi
Katsoimme pari videota kyseiseltä sivulta ja teimme sisällä muutamia harjoitteita ennen kuin siirryimme ulos kuvaamaan teemalla Minun Vihtini. 
Kuvaamisessa suurin osa lapsista käytti omaa älypuhelintaan, mutta oli mahdollisuus lainata tablettia tai järjestelmäkameraa ja kokeilla näillä kuvaamista.

kuva: Aleksi


Palattua takaisin sisälle tutustuimme Minun Vihtini-valokuvauskilpailuun, sen sääntöihin ja kirjauduimme Photo Portaliin johon kilpailukuvat ladataan.
Osa kerkesikin lataamaan kilpailuun kuvan/kuvia.


  Minun Vihtini-valokuvauskilpailuun osallistumis aikaa on elokuun loppuun 2017. Kilpailuun voi osallistua kymmenellä kuvalla/ henkilö. 
Lisää tietoa löydät Vihdin kunnan nettisivuilta:
http://www.vihti.fi/minunvihtini





Kiitos Minun Vihtini-valokuvauspajaan osallistuneille ja hyvää kesää!

Toivottaa: Nuoriso-ohjaaja Tiia














Ei kommentteja:

Lähetä kommentti